Wednesday, September 30, 2015

Siyaset Biliminde Teori Kurma, Kavramsallaştırma, Açıklama ve Yorumlama: Pratik Bir Kılavuz

"Siyaset Biliminde Teori Kurma, Kavramsallaştırma, Açıklama ve Yorumlama: Pratik Bir Kılavuz" başlıklı bir deneme yazdım.  

Amacım bilim felsefesi ve metodoloji tartışmalarına fazla girmeden, akademik pratik için kullanışlı olabilecek bir kılavuz hazırlamaktı. 

Bu kılavuzun özellikle uluslararası ilişkiler, karşılaştırmalı siyasal analiz, Türkiye ve diğer ülkelerdeki siyasal gelişmeler üzerine tez yazacak yüksek lisans ve doktora öğrencilerine faydalı olacağını umuyorum. 

Öncelikli olarak siyaset bilimi alanındaki konular üzerinden gidilmiş olsa da, yazının sosyoloji, iktisat gibi diğer sosyal bilimler alanlarında çalışanlara da katkı sunabileceğini düşünüyorum.

Okuma firsatınız olursa, yorumlarınızı da bekliyorum. 

Dileyenler academia.edu sayfamdaki "sessions" bölümünde bu yazı hakkında yürümekte olan tartışmaya da katılabilirler. 

Yazı uzun olduğu için buraya koymadım.  Yazının tümüne aşağıdaki sitelerden erişebilir ve indirebilirsiniz:

Kişisel web sitem:

http://hakanyilmaz.info/yahoo_site_admin/assets/docs/Hakan_Yilmaz_Teori_Kavram_Aciklama_Yorumlama_v02.272122825.pdf

Academia.edu sayfam:

https://boun.academia.edu/HakanYilmaz

No comments:

Post a Comment

Comments are welcome // Yorumlarınız için teşekkürler